فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان:

جوانان محور مقاومت با تاسی با الگوی شهدا ایستادگی می‌کنند 

امیر خلبان «نوری» با اشاره به الگو گیری جوانان ما در دوران دفاع مقدس از شهدای کربلا و به ویژه حضرت علی اکبر (ع)، گفت: امروز جوانان لبنان، یمن و غزه با همین الگو در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.
کد خبر: ۶۲۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ - 07November 2023

جوانان محور مقاومت با تاسی با الگوی شهدای دفاع مقدس ایستادگی می‌کنند به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، امیر سرتیپ دوم خلبان «صمد نوری» فرمانده پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان، امروز (سه‌شنبه) در شانزدهمین جشنواره جوان سرباز «حضرت علی اکبر (ع)» پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به ضرورت داشتن الگو به ویژه در سن نوجوانی و جوانی، اظهار داشت: حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگوی جوان امروز است.

وی ادامه داد: حضرت علی اکبر (ع) براساس روایات اسلامی در اخلاق، سیره و صورت شبیه‌ترین فرد به پیامبر بزرگ اسلام (ص) بود و همچنین اولین فردی از خاندان امام حسین (ع) بود که در معرکه کربلا از اسلام دفاع کرد. 

امیر نوری اضافه کرد: دفاع از اسلام مهمترین ویژگی یک سرباز است و لذا بهترین الگو در این مسیر حضرت علی اکبر (ع) است که تمام هستی خود را در راه اسلام فدا کرد.

وی با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم راه اسلام و انقلاب کرد که از این میان ۳۶ هزار شهید سرباز هستند.

فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان خاطر نشان کرد: امروز به برکت نظام اسلامی سرباز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و لذا می‌بینیم فرد تأثیرگذاری چون شهید سلیمانی وصیت می‌کنند که بر سنگ مزارش عنوان «سرباز» هک شود.

وی توکل بر خدا، ارتباط با خدا در قالب نماز، دعا و تلاوت قرآن، رنگ‌ خدایی دادن به وظایف، دقت در انتخاب‌ها، مسوولیت‌پذیری و قدر دانستن موقعیت سربازی را از مهمترین ویژگی‌های سرباز در نظام اسلامی برشمرد و ادامه داد: توجه به یاد شهدا در هنگام انجام وظایف سخت و توجه به نقش سرباز در تحقق امنیت در جامعه، موجب تسهیل شدن امور می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار